Interviuri · April 18, 2021

BusinessMom: Oana Lemnete – Foolish

De mai bine de 1 an Oana Lemnete si partenera ei de afaceri, Ruxandra Gheorghe, au deschis un mic business de familie, cu si despre mancare proaspata, preparata pe loc. Atentie! Urmeaza imagini care va pot crea o maaare pofta de bunatati.

Pe langa antreprenor, Oana este si mamica, asa ca am rugat-o sa participe la noua mea serie de articole intitulata BusinessMoms si sa ne povesteasca putin despre Foolish si experienta ei ca mamica si business-owner.

Oana Lemnete, co-fondator Foolish

Povesteste-mi despre business-ul tau. 

“Business-ul meu este o rulota pozitionata intr-un cartier rezidential din Bucuresti, care ofera clientilor mancare preparata pe loc in fata acestora, cum ar fi: sandwich toast, tortillas, hot dog, cartofi la cuptor, salate, si nu numai.”

Sandwich toast Foolish

Ce inseamna pentru tine sa ai propriul business? 

“Mi-am dorit de mica sa am propriul meu business. Pentru mine Foolish inseamna un vis implinit. Acest business a fost creat in urma pasiunii avute pentru industria HORECA si a studiilor terminate la o facultate de profil din Elvetia.”

Ce te-a inspirat, cum ti-a venit ideea pentru acest business? 

“Am fost inspirata de acest concept atunci cand am nascut-o pe fiica mea si ma plimbam zilnic prin cartier si nu prea aveam optiuni de a manca ceva rapid si fresh. Avand un timp limitat pentru a gati acasa, cand ieseam cu fiica mea afara ne plimbam cate 2- 3 ore, ea dormea in carucior si pentru mine era un moment oportun de a lua masa. Vazand aceasta oportunite m-am gandit sa deschid un business in cartierul in care locuiesc si sa ofer produse proaspete locuitorilor de aici.”

Tortillas Foolish

Cine te-a influentat cel mai mult in acest domeniu si cum? 

“Am crescut intr-o famile in care o parte din rudele mele activau in industria HORECA, iar pasiunea pentru aceasta industrie s-a dezvoltat de mica. Inca de cand eram in primii ani de liceu am stiut ca imi doresc sa urmez o facultate in acest domeniu si intr-o zi sa deschid un business.”

Ce te diferentiaza de concurenta? Care este mesajul pe care vrei sa il transmiti?

“Produsele preparate in fata clientului, proaspete si faptul ca ne ascultam clientii si incercam sa ne adaptam meniul la cerintele acestora. Cu foarte multi clienti am dezvoltat relatii de prietenie si ne simtim ca intr-o mare familie.”

Hot dogs Foolish

Cum reusesti sa impaci viata de mamica si viata profesionala?

“Nu pot spune ca este usor, dar incerc zilnic sa ma dedic fiecarei parti cat pot de mult. Pe mine ma ajuta foarte mult si tatal care este foarte implicat, precum si bunicii care ne ajuta oricand avem nevoie.

Consider ca daca reusesti sa faci o balanta intre cele doua, atunci este perfect.”

Oana alaturi de fetita ei Leia

Care a fost sau este cea mai mare dificultate in a fi o businessmom? Cum ii faci fata? 

“Cea mai mare dificultate este timpul pentru mine. Inainte aveam mult mai mult timp pentru mine si pentru activitatile care ma relaxau. Acum acest timp este mult mai limitat, dar incerc ca macar cateva ore pe saptamana sa mi le dedic doar mie.”

Cea mai buna lectie invatata de cand esti si mama si antreprenor? 

“Inainte nu aveam atata rabdare, acum am invatat sa am mai multa rabdare. De asemenea, inainte imi faceam zilnic un plan cu tot ceea ce trebuie sa fac intr-o zi si nu ma lasam pana nu reuseam sa parcurg toata lista. Acum sunt zile in care nu reusesc sa fac tot ce mi-am propus intr-o zi si am invatat sa mai las si pentru ziua de maine si sa ma dedic familiei.”

Un sfat pe care l-ai da altor mamici care sunt sau isi doresc sa devina BusinessMoms?

“Sa incerce sa isi gestioneze timpul cat pot de bine si cum am spus si mai sus, zilnic sa creeze o balanta egala intre cele doua: business si familie, sa nu neglijeze nicio parte.”